22 Nisan 2009 Çarşamba

Antalya'da dolmuşa binen 15 yaşındaki C.K'yı ‘benzin bitti' bahanesiyle kandıran şoför ve arkadaşı ormanlık alana götürdükleri kıza zorla tecavüz ett

Zengin Alman ailelerin birikimlerini dünyanın çeşitli ülkelerinde alışveriş merkezi yatırımlarına dönüştüren Prime Development, Türkiye’de iki yılda 1.5 milyar dolarlık alışveriş merkezi ve konut yapımı için kolları sıvadı.

Toplamda 12 projeyi kapsayacak yatırım planının ilki, geçen yıl temeli atılan Prime Mall İskenderun olurken, ikincisi 2010’da inşaatına başlanacak Prime Mall Antakya olacak. Prime Development, Türkiye’de kuracağı diğer alışveriş merkezleri için aralarında İstanbul, İzmir, Antalya, Gaziantep ve Adana’nın da olduğu 12 ili mercek altına aldı. Şirket, yapacağı alışveriş merkezlerinde ulusal ve uluslararası markaların yanında yüzde 20 oranında yerel markalara da yer vererek illerin kalkınmasına katkıda bulunmayı amaçlıyor. Prime Developpment’ın yatırımcıları arasında Daimler’in hissedarları da yer alıyor.

Yatırım için Doğu Avrupa, Ortadoğu ve Uzakdoğu ülkelerini inceledikten sonra Türkiye’yi ilk sıraya yerleştiklerini belirten Prime Development Kurucu Ortağı Dr. Philipp von Wilmowksy, "Türkiye’ye iki-üç yıl sonra kazandığımız paraları alıp gitmek için değil, kalıcı olmak için geldik. Yatırımlarımızı da iki-üç yılda değil, 15 yılda amorti etmeye hazırız. Türkiye’de uzun vadeli bir yatırım ülkesi olarak değerlendiriyoruz" dedi.

Geçmişte Türkiye’deki pekçok alışveriş merkezinin kurulmasında görev aldıklarının altını çizen Wilmowsky, şöyle konuştu: "Bu yüzden Türkiye pazarını çok iyi biliyoruz. Sektörde İstanbul öncelikli olarak akla gelse de, bu tür yatırımlara daha çok Anadolu’nun ihtiyacı var. İskenderun ve Hatay’ı Doğu Akdeniz’in yükselen değerleri olarak görüyoruz. Bu iki merkezin medeniyet ve kültürleri bizim için eşsiz. Bu yüzden İskenderun ve Antakya’daki Prime Mall’lerde yüzde 60 ulusal Türk markalara, yüzde 20 uluslararası markalara yer verirken, yüzde 20’lik kısmı ise yerel markalara ayırdık. Amacımız, Türkiye ekonomisini güçlendirmek."

Konuta da girecek

Wilmowsky, alışveriş merkezlerinin yanısıra nüfusun hızla büyüdüğü Türkiye’de konut projelerine de gireceklerini söyledi ve şöyle devam etti: "Projelerimiz arasında alışveriş merkezi ve konutun bulunduğu karma projeler veya sadece konut projeleri de yer alabilir. Toplamda Türkiye yatırımlarımızın yüzde 30’u konuta olacak. Ultra lüks yerine orta gelir grubuna hitap eden konutlar inşa edeceğiz."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder